15 kg ska bli 30 kg..

2013 är här.
Första dagen.

Nu kör vi igång med en runda till LCHF.
Vi börjar med 4 veckor! Nu ska kroppen komma igång igen efter veckor med vila, förkylning och lathet. Det funkar ju inte längre! Nu ska vi satsa till tusen.

2012 var ju ändå året då jag bestämde mig och jag ångrar inte en jävla sekund. Jag är inte 100 med vikten än men i år kommer jag bli det. I år ska jag nå mitt mål, jag ska trivas i min kropp, jag ska kämpa, aldrig ge upp. Kämpa på ännu mer i motgångar, jag ska klara detta! Det gick ju förra året o jag kan bara jag vill, bara jag ger mig fan på't.

Jag har hittills gått ner 15 kg. Alltså 15, det är sjukt! Jag är sjukt nöjd men mer ska det bli, i år ska det bli minst 15 till och utöver det är bara extra. Jag är så stolt över mig själv. Att jag själv tog tag i detta och bestämde mig. Ingen PT, ingen gå-ner-i-vikt-klass, utan bara ett jäklar anamma och ett gnutta envishet.

Herregud. Jag är så jävla bra!!

Hej & välkommen ett nyttigt, smalare år!

15 kg till. Det klarar jag.
Första delmålet är -5kg. Totalt då -20 kg.

Jag kör 5 kg i taget, det är realistiskt, det är nått jag ser att jag kan klara av, nått jag kan nå! Skulle jag ha satt 15 som mål detta år hade det känts motigt och svårare.. Nej, delmål är det bästa, jag personligen hinner inte tröttna då, sen att fira alla delmål tycker jag är viktigt, det peppar mig massor.

Att inte hänga upp sig på vikten är också viktigt.. Inte väga sig varje dag. Går man upp nåra gram är det inte hela världen, står man still en månad så får man acceptera det. Skitsvårt är det och jag har blivit både arg och ledsen men jag vet nu att så kan det bli, trist när man kämpar på men kroppen hänger med ändå.. Kilona försvinner i alla fall. Måttbandet är bättre än vågen. En vikt säger inte speciellt mycket. Ett mått gör.

Så imorse vägde vi oss igen, ja mannen kör också LCHF. Skönt att ha någon med sig. Jobbigare att kämpa själv! Och denna metod funkar för oss så ni kan spara på spydiga kommentarer om denna livsstil. Det är ju uppenbart att det funkar kanon för mig, har ju ändå förlorat hela 15 kg ;)

Så promenader igen och en förlängning av gymkortet ska göras. Detta klarar jag. Det funkade ju förra året. Så snälla kära kropp, samarbeta med mig nu!

Nu kör vi!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback