Mammas stora tjej..

När vart Sagabus så stor?
9 månader, hallå, vart tog dom månaderna vägen??
Hon är snart 1 år, men fatta, 1 helt jäkla år, och oj vad det ska firas :)

Annars går utvecklingen i en rasande fart.
Hon står, klättrar, bökar, röjer och kryper.
Hon går utmed bord och stolar, hon ramlar ofta men ska upp igen och försöka, hon ger sig aldrig.
Hon blir arg när vi äter något som hon inte får smaka på, vi gav henne glass en dag och det skulle vi aldrig ha gjort, haha, nu har vi ett glassmonster här hemma.

Hon ska slita och dra i allt vi säger nej till, hon har en och har alltid haft en enorm stark vilja och är envis som 17.
Vart har hon fått det ifrån tro? Hehe.

Hon äter det mesta och det är jag jätteglad för, favoriter just nu är
Spagetti o köttfärsås.
Mosad banan.
Yoghurt.
Majskrokar.
Och glass då såklart.
Sen äter hon det mesta i fruktväg som det bjuds på, typ vindruvor, annanas, äpplen.
Gurka och morot ligger även det varmt om hjärtat, mammas gulleunge.

Och sen var det detta med sömn, oj oj oj.
Att ligga i sin egen säng går inte alls just nu, neeej. Hon är ju toktrött men sova ska man inte göra, tills man får ligga mellan oss, då somnar hon och sover som en stock hela natten.. Hm. Ja, det går väl bra för just nu men att få sova själv är ju inte en självklarhet, kan inte riktigt koppla av när jag har henne i samma säng, är rädd att man ska lägga kudde eller täcke över henne, eller nått annat som kan bli tok, så det här med sammanhängande sömn finns inte så länge hon sover mellan oss. Men jag är nöjd att hon sover iaf :)

Och utvecklingen.
Det är så mysigt att se, vara med om varje ny sak hon kommer på.
När hon väl kom på detta med att krypa på vart det full fart framåt, och jag älskar verkligen att vi kan dokumentera allt via videokameran som var en av alla fina doppresenter :) Så kul att ha på film.
Hon ska på allt, hon ska alltid gå efter en, vart man än går, hon ska utforska allt och då menar jag allt.
Går numera inte att ha något framme. Älskade underbara unge.

Jag älskar hennes kärlek till livet, hennes lust att upptäcka allt, hennes iver att få vakna varje morgon och möta en ny dag, hennes kärlek till oss, den märker jag blir större varje dag.
Jag älskar att hon säger mamma hela dagarna, det stärker mig och gör mitt hjärta helt varmt.
Hon säger mamma till mig, det är galet, hihi, så underbart att höra.
Dada kommer mer och mer det också.

Gud vad jag älskar denna lilla underbara gosiga tjej.
Min dotter. Min tjej. Min skatt.
Mamma älskar dig. Det bästa jag har.

♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback