Året är 2011..

När började allt gå så himla fort?
Minutrarna, timmarna, dagarna, veckorna, månaderna, åren.
Det är galet, det är redan november och snart ett nytt år, herregud, jag kom ihåg nyåret 10/11 som igår.
Jag hade en liten i min famn hela kvällen, vi skålade, åt gott och bara hade en supermysig kväll.
Men nu, ja nu ska vi snart välkomna ett nytt år.

Vad hände med 2011?

Det har hänt så himla mycket så jag har knappt haft tid med att stanna upp och tänka efter, detta år har givit mig så mycket nya känslor och tankar, ett nytt liv att älska, ett nytt liv att följa.
Det här året att bjudit på så himla mkt, mkt jag inte trodde fanns, oändligt med värme och kärlek.
Mitt liv har gått från pusselbitar till ett klart pussel, jag trodde inte det var möjligt på så kort tid.
Jag har fått det jag alltid drömt om, jag har stängt ett kapitel för att öppna och påbörja ett nytt.

Det största som hände mig 2010/2011 är min lilla Saga, hur har jag kunnat leva utan dig?
Min fina dotter, min skatt, min älskade unge, du har givit mig så mycket kärlek, värme och glädje.
Du kommer ge mig så mkt mer i livet och detta är bara början på vår resa tillsammans.
Jag älskar dig av hela mitt hjärta, du är mitt allt, mina fina lilla dotter.

Jag har även sagt hejdå till människor som betytt mkt men som jag har tappat på vägen.
Jag har välkomnat in nya människor i mitt liv.
Folk som ger mig glädje, energi och värme. Trygghet och vänskap.

Jag har lärt känna mig själv, vad jag går för, hur mkt jag tål, hur mkt jag orkar.
Jag har lärt mig att säga nej, prioritera och faktiskt börjat tänka mer på mig själv också.

Det här året kommer alltid att vara ett speciellt år för mig, det har hänt så mkt som har givit mig kraft.
Som har fått upp mina ögon för saker jag inte trodde var möjliga.

Om vi ska sammanfatta.
Året 2011 har innehållt allt.
Kärlek.Närhet.Trygghet.Vänskap.Familj.Känslor.Tankar. Och mkt mkt mer.
Mer som jag kommer packa ner i min ryggsäck och plocka upp när jag behöver, som jag alltid kommer bära med mig, den kommer alltid finnas nära hjärtat. Året har innhållt tårar, svek, besvikelse, ja allt ett liv ska innehålla men jag har växt, jag har lärt mig och jag lär mig fortfarande.

Men jag har äntligen fått mitt pussel att gå ihop, att på nått sätt fått in alla bitar.
Att dom har passat till slut, jag har fått kämpa, det har inneburit tårar men till slut så fick alla plats.

Det glädjer mig.
Jag känner på mig att 2012 kommer bli en minst lika bra år.
Men 2011 kommer alltid vara ett år att minnas.


Kommentarer
Katrina

poetiskt som vanligt. fint som vanligt...



bra att du har kommit i gång att blogga igen! ! det gillar vi!! hoppas du har med lite mer bilder sen, inte bara på lilla söta saga, utan på er två som man och fru! och kanske vi kan få se nya lyan?

2011-11-03 @ 11:40:14
Maria

Tack tack

Känner vi varandra? :)

2011-11-03 @ 19:04:14
Katrina

nej det gör vi inte. hamnade här bara av en slump! heter katrina och är en tjej på 32 år från sveg! tycker bara om din blogg, men blir lite små "sur" när du bara pratar runt om hela tiden, och berättar aldrig var du egentligen menar! : ) blir nyfiken! har du många som följer din blogg? kram

2011-11-04 @ 10:15:45
Maria

Okej, trevligt att du gillar den :)

Det gör mig glad. Nja, många o många, har ett snitt på ca 45-50 som läser den, så nått intressant gör man väl.

Ja lite gåtor o hemligheter har vi alla hehe ;)

Kram

2011-11-04 @ 22:12:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback