Singö..

Igår var det en mysdag med mamma & pappa (lillstrumpan så klart men det är ju självklart)
Vi styrde bilen mot Grisslehamn (fika & middag) och sedan ut till Singö!
Singö där mamma som liten spenderade alla sina somrar med familj, dom har ju alltid pratat om detta ställe men jag har aldrig varit där, tills igår. Oj, jag hade verkligen inte föreställt mig det så, haha men det var kul att äntligen få komma dit och se hur det ser ut, att få en bild av alla historier och minnen som har berättats.

Det var i jätte dåligt skick och man kom knappt fram i det höga gräset men vi traska ner ändå och kikade.
Man stannar upp en stund och super in den fina utsikten, jag ser bilder framför mig hur det såg ut när det blomstrade som mest, jag ser framför mig hur dom bodde och hur dom lekte, hur det såg ut och jag ser framför mig alla roliga och tokiga minnen som dom berättar från tiden där ute.
Då slår det mig va tråkigt det är att allt är så dåligt skött, varför låter man det bara förfalla? Trist.

Allting stod kvar från den tiden dom var små, inte ens soptunnan eller dasset vart borttaget.
Tom deras sopkvast fanns kvar utanför dörren, även om jag inte har varit där tidigare så känns det lite sorligt att det var så skruttigt allting. Men det är kul när mamma berättar massa tokiga/roliga historier om den tiden, om alla sommrar som dom bodde där ute, jag ser det framför mig och vi skrattar gott.

Det var riktigt kul att få komma ut till mammas sommarställe.
Att få höra om allt som hände (många roliga, fina, tokiga, härliga minnen) vilka vägar dom cyklade, vart hon jobbade, vart hon satt och åt godis, vart hon fiskade, vart hon lekte, vem som bodde vart, vilka som bodde runtomkring, vilka som var snälla och otrevliga, vad som hände, ja allt såntdär, jag tycker det är riktigt mysigt och kul med gamla minnen.

Älskade mamma & pappa, tack för en kanonfin dag tillsammans, det gör vi snart om.
Älskar er mest av allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback