LCHF..

Idag bakade vi LCHF brödet Oopsies.
Ja, vad ska jag säga om det? Det var ju inte kalasgott och jag saknar en vanlig hederlig limpmacka!
Men men det var väl okej ändå, nästa gång ska jag pröva nått annat bröd och hoppas det blir godare.

Åhm, & brödet som såg så gott ut på bilden..





Vill du testa och baka dom??

Ingredienser (6st)
3 ägg
100 gram philadelphiaost
Lite salt.
Ev. lite bakpulver.
 

Gör så här
Dela på äggvitor och gulor.
Vispa äggvitorna hårt med lite salt. Man ska kunna vända på bunken utan att vitorna rinner ur.
Vispa gulorna i en annan bunke tillsammans med philadelphiaosten och (Ev. lite bakpulver). Sedan vänder du försiktigt ner ostsmeten i vitorna. Lite i taget. Rör inte alltså, utan blanda försiktigt. Detta för att man vill bibehålla luften i smeten. Klicka sedan ut på smörat bakplåtspapper och grädda i ugnen på 150 grader i 35 minuter!

Nej nu måste jag leta lite fler recpet..

Annars så äter vi
Tacos, utan bröd.
Kyckling i ugn med sallad och chilisås, mums!!
Omelett med skinka, lite vitpeppar och räkor, supergott.
Räkor med chiliost och citron. Även nån äggskiva.
Broccoli/skinkpaj (degen är äggstaning)

Mer har vi inte kommit på än.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback