Julen närmar sig.

Jag vet att jag inte är ensam om att längta till julen..

Pepparkakor
Stjärnor
Apelsiner
Julpynt
Rött
Glögg
Klappar
Spänning
Stämning
Tända ljus och adventljusstake.

Åh jag längtar verkligen massor tills jag får börja julpynta och mysa till det i hela lägenheten.
Göra det juligt och gosigt med allt som hör till.

Det är verkligen nått extra med just julen och julafton, när man var liten var allt så stort o spännande, det var massor med klappar som låg o väntade, stora o små, hårda och mjuka, man fick alltid ha på sig sin finaste klänning, mamma gjorde mig fin i håret och fick tom ha söta skor på mig inne.
Det var en spänning på att vänta på tomten, kalle anka var kul att titta på, maten var god men inte så intressant och klapparna låg bara där hela dagen o retades!!
Dom vuxna skulle alltid sega så mkt, dom skulle äta i lugn i ro, sen diska och fixa och på det skulle dom även fika! Allt för att dra ut på att öppna alla klappar..
Man vart ju väldigt otålig. Tomten kom och man var alltid lika nervös och blyg, varje år!

Ibland önskar jag att man var liten igen, att få uppleva det stora och magiska med denna högtid, när man var liten såg man julen som så mkt större och roligare, man såg den på ett helt annat sätt än man gör idag.
Idag älskar man och värderar julen på ett helt annat sätt, paketen är fortfarnade retsamma där dom ligger o bara väntar, men man uppskattar den goda maten, det fina sällskapet och all fika och mys som tillhör denna dag.
Idag är man inte lika ivrig på klapparna utan kan njuta av dagen fullt ut!!

När man var liten var julen spännande och pirrig, idag är den nog likadan men på ett annat sätt..
Men den är fortfarande lika magisk!!

 




Kommentarer
Lynn

jag vill ha jul nu :D igår var det några få snöflingor som åkte ner från himlen.. men typ bara i 1 min, längtar tills det börjar snöa, men det kan nog vänta till November iaf, hösten är bra fin den med :)

2010-10-15 @ 10:27:00 | http://wisewords.blogg.se/
Maria

här har det snöat idag men som du säger, typ nån min bara!! åh jag vill verkligen börja pynta o julmysa NUUU ;D älskar!!! men jag hoppas snön väntar ett tag till, gärna in i november, då kan den komma men nu känns lite tidigt.

2010-10-15 @ 19:01:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback