En trött Maria.

Trött trött o åter trött. Idag blir en slappdag i soffan, tända ljus, fleecfilten och lite choklad gör mig sällskap till en massa filmer som jag tänkte kika igenom, får se hur många som hinns med, hur många man orkar inte man somnar.

Har varit en hemsk natt, svettats som ett as, balkongdörren öppen men svettas ändå..
Älsk ligger brevid, fullt påklädd o fryser under täcket, stackarn. Vändigt o vridigt på mig o vaknat för minsta lilla ljud, kissat ca 5 ggr och sömnen rubbas rejält kan jag säga! Hittar ingen bra sovställning och har en liten karatestjärna i magen som gärna bökar runt för fulla muggar när jag ska försöka sova.
Det är mysigt på ett sätt och jobbigt på ett annat, tröttheten är värst, det går inte ha hålla sig vaken men det är bara en ytlig sömn, vaknar ju lika fort igen och är ännu tröttare! Men men det är ju bara o stå ut ett litet tag till.

Imorse pep kl 07.00 usch, inte så kul o gå upp när det känns som mitt i natten, när regnet smattrat mot rutorna och löven far omkring med hjälp av höstblåsten, ville ju bara krypa ner under det varma täcket igen.
Vart ett besök hos BM, sen till Komvux för att skriva prov, det kändes bra och jag hoppas det går vägen, håller iallafall tummarna för det :) Sen en sväng till jobbet o fixa med papper, hoppas allt blir godkänt första gången nu bara, ska ju alltid strula när det handlar om pengar. Så typiskt.

Neej. Soffan var det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback