Vi ska gifta oss.

En vacker dag.
Då vill jag stå brud, i en underbar klänning och säga JA till mannen jag älskar mest.

Jag vet precis hur min dag ska se ut, jag vet exakt hur min klänning ska ha för form och utseende.
Jag exakt hur mannens kläder ska se ut, jag vet precis hur min drömtårta ska vara och smaka.
Jag vet precis vem som ska stå brudnäbb, jag vet exakt hur dukningen ska vara, bordsplacering och lokal.
Jag vet precis vart vi ska fira denna stora dag och jag vet exakt vilka som ska få en inbjudan.

Jag vill ha ett litet mysigt bröllop, tanken har varit stor på ett vinterbröllop men ny lutar det mer åt ett romantiskt sommarbröllop, under klarblåhimmel ocg solens härliga strålar som värmer oss.

Jag vill att min pappa ska lämna över mig till mannen som jag ska dela mitt liv med.
Jag vill att kärleken mellan oss ska vara äkta innan vi tar steget dit, jag vill kunna se kärleken i hans ögon.
Jag vill se trohet och äkthet i hans kropp och själ, jag vill att kärleken är på riktigt.
Tills döden skiljer oss åt.
Jag vill inte bli lurar på ett Ja, jag vill inte känna mig tvingad till ett Ja.
Jag vill känna äkta kärlek, jag vill lova min man äkta förälskelse och det i evighet.
Jag vill kunna säga Ja och mena det, mena det från djupet av mitt hjärta.
Jag vill höra ett Ja från samma djup från hans hjärta.


Jag vet precis hur våran stora dag kommer se ut, jag vet precis hur jag vill ha det!

Och en dag kommer vi bli Man och Hustru. Kanske inte imorn men en vacker jag vet jag det.
Jag har hittat mannen jag vill leva med i resten av mitt liv. Det är på riktigt, det är äkta.
Och jag vet att mitt Ja kommer vara tills döden skiljer oss åt.

Jag älskar dig av hela mitt hjärta Fredrik. Idag, Imorgon, Förevigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback