Varför just jag ?

Tung dag, ännu värre natt, kom väl inte i säng förens vid 3 halv 4 !

Med tårarna längs kinderna hela kvällen så är det inte så lätt, allt känns pissapa , vet inte ens varför jag skriver allt detta i bloggen, det känns lättare, det känns skönt att skriva av sig, det känns skönt o släppa allt här, o ni behöver inte läsa , jag skriver egentligen blogg för att må bra, att få ner mina tankar till ord, inte alltid det lyckas men det känns skönt med en tom vit sida att fylla på med massa tankar och funderingar !

Det känns skönt att bli av med det arga och onda, att skriva av sig allt , det liksom rinner av en, det känns lättare att gå vidare, sen att det finns folk som gottar sig i att andra mår botten det förstår jag inte .
Fast det finns fler som skickar fina ord och sms, det värmer ska ni veta, men jag orkar inte svara på allt, inte nu, förlåt men det kommer ta sin tid och snart kommer jag vara tillbaka igen .

Hur många liter tårvatten har man i kroppen ? Jag tror iallafall mitt borde ta slut snart, har aldrig vart med om att kunna grina så mycket, att ha så mycket känslor, tankar och funderingar på en o samma gång , det har nog aldrig hänt, har aldrig känt mig så liten och orkeslös , har aldrig känt mig så vilsen eller borta !

Det känns lite som att hon den där tjejen som visar sig i spegelbilden inte är jag, sådär ser inte jag ut, risigt hår, bleka hy, narriga kinder och röda ögon, när förvandlades jag till henns isåfall ? Neej , det måste ja blivit nått fel, det där är inte jag !!
Tyvärr så kanske jag får inse mitt fall, tjejen på andra sidan, det kan inte vara nån annan än mig , det värsta är att dom senaste dagarna har hon inte gett ifrån sig nått annat än tårar och sorg ! Ett leende finns inte , känns längre bort än månen . Jag vet att den bilden kommer snart att ändras men just nu får jag inse att det kommer vara såhär en liten stund, jag har blivit av med nått värdefullt, jag har blivit tömd på allting, livet har spela mig ett spratt och jag trodde inte för en sekund att man kunde må så fruktansvärt dåligt !
Varför just jag ? Vad har jag gjort för att förtjäna detta ? Finna det en gud så tror jag då absolut inte på honom, för vem skulle kunna göra nått sånthär mot en annan människa ? Vem vill se nån grina o ha sorg ?

Men samtidigt så ger jag inte upp, det finns ljus även i det mörkaste mörket !
Det vet jag, jag måste bara hitta dit, o det är inte det lättaste .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback