Girl Power


Sporty, Posh, Ginger, Baby, Scary. Vilken var din favvo Spice ?

Sitter o lyssnar på Spice Girls .
Sjukt va stora dom va på deras tid.
Helt sjukt, dyrka dom som en tok, tyckte jag var världens största fans !
Stog alltid framför spegeln med hårborsten som mick och sjöng med i alla deras låtar , alla låtar gick verkligen hem, man kunde texten ganska fort, lätta att lära och trallvänliga , vilken flicka tyckte inte om SG ? Pojke med btw !
Jag hade mitt rum tapetserat med affischer, kort, klistermärken, ja allt med dom kryddiga tjejerna på .
Samla på allt som hade deras ansikten och namn, har 3-4 kartonger med samlarsaker .
Allt från
Planscher
Kort
Fotoalbum
Pennor, sudd, väsare, linjal, pennskrin
Burkar, tomma godiskartonger
Dockor, kläder, mickrofoner, samlaralbum
CD-skivort, filmer.
Allt o mer därtill .
Dom var så sjukt stora, alla flickor ville va som dom, alla killar ville va med dom .

Man gjorde allt för att likna sin favvo spice, min var Vickan ! Jag tyckte hon va grym, snygg och bäst .
Vilken var din ?

Alla har nån relation med Spice Girls, deras låtar lever än idag och jag tycker det är kul att lyssna på en gammal SG skiva, man rycks med i låtarna, ser säkert heltöntig ut när man springer runt i lägenheten och trallar med i "Wannabe" "Stop" och alla andra hits . Jag kommer ihåg att jag o en annan SG fantast lärde oss massor av danser, vi gick igenom musikvideos, pausa, spola tillbaka, jaa herregud hur vi höll på !
Va mkt tid o pengar man la ner, galet . Men för mig var dom störst .

Kommer ni ihåg när Spice Girls the movie kom ut ? Shit, kommer ihåg den dagen, haha , hade väntat jätte länge på att den skulle komma ut i affärerna, sen kom den dagen äntligen .
Vi skulle först till mammas jobb o hjälpa henne med nått jobb, sen skulle vi till Maxi och päronen hade lovat att filmen skulle få följa med hem ! Vilken lycka det var, jag var den lyckligaste tjejen i världen då .
Där stod jag med min första film i hande o det var med Spice Girls . Jag va överlycklig .
Ja det va tider det.
 

Sen kom den dagen då dom splittrades, jag vart lessen på riktigt, jag grät o hatade Geri !
Hur kunde hon sära på världens största band ? Hur kunde hon göra det ? Hon gjorde ju mig less (o några miljoner till)
haha jaa shit, hur man reagera, hur man levde .

Dom påverkade verkligen allt o alla , med deras Girl Power världen över, plattådojjor och korta kjolar .
Klubbor och smeknamn.
Deras attiyder i sånger och sätt ! Det va coolt .
Man levde efter Girl Power ..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback