Tio i topp..

Det finns vissa saker som jag inte kan leva utan nu när Saga har kommit.
Saker som jag inte ens trodde jag skulle behöva på det sätt jag faktiskt gör idag.
Saker som får min vardag att gå ihop.


1. Almanacka. Ja, vad skulle jag göra utan den? Den finns alltid med, vart jag än går.
Jag måste skriva upp och planera, annars så kommer jag inte ihåg.

2. Bärsele. Det måste vara den bästa uppfinningen ever till småbarnsföräldrar.
Jag kan ha Saga nära hela tiden, varje timme men ändå få saker gjort här hemma.
Både mysigt och ett måste i min vardag.

3. Babysittern med lekbåge. Underbart när jag inte kan ha henne på magen.
Det är en av hennes bästa leksaker just nu, efter den kommer Pingu"gymmet"

4. NAPPAR! Vad skulle vi göra utan dom?? Lillfisen har ett så enormt sugbehov och har alltid haft.
Med dom så klarar vi vardagen. Det blir panik och gråt i mängder när vi råkat glömt dom hemma, det gjorde vi en gång, aldrig mer säger jag bara, nu har vi en i varje rum och i vagnen..

5. Badstolen till badkaret/badbaljan. Saga fick i påskpresent av morbror o sambo.
Vad tänkte vi innan den?? Det är en självklarhet hemma nu!! Förut palla vi upp med handdukar och höll i henne och hon trivdes inte alls och vi fick ont i ryggarna. Nu lägger man ner henne i den och jag har båda händerna fria för att tvätta henne.
Den är guld värd!!

6. Vagnen. Ja, måste jag säga så mycket om den? Den behövs, vi skulle inte klara oss utan den helt enkelt.

7. Babygymmet. Ett stor favorit här hemma, där Saga kan ligga en ganska bra stund och bli helt förtrollad av pingu och hans vänner, hon älskar det. hon trivs verkligen där under lekbågarna.

8. Matstolen. Köpte ju en stol till henne här om dagen så hon kan sitta med oss vid köksbordet.
Oj oj, en sån stor flicka vi fick på engång, hon gillar att sitta där korta stunder varje dag, hon kommer ju upp ganska så högt och ser allting, spännande.

9. Tvättmaskin. Okej? Tänker ni då, jo, det är guld värt att ha en egen maskin hemma, slippa boka tider, släpa tvätt fram och tillbaka, bära tung, ha med en lessen bebis, nej tack!!
Det underlättar vardagen så grymt mycket med egen maskin, kunna tvätta när man vill, hur man vill och slippa stressa, boka, bära och irritation. Det är otroligt vad mycket tvätt det alltid ligger i den där jäkla korgen..

10. MATLÅDAN. Ibland har det gått en hel dag utan att jag har ätit, när jag till slut har varvat ner, Saga har somnat och jag landar i soffan så är det så grymt skönt att ta fram en matlåda, värma och äta.
Tror aldrig jag har lagat så mycket mat för att sen bara frysa in. Men så skönt det är att ha det klart.


Dessa 10 punkter är en självklarhet i min vardag som förälder.
Det gör mina och Sagas dagar kanon.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback