Mcfusk och Co.

Jag är less, så förbannat less.

Sen Donken dokumentären visades på tv så är jag bara förbannad, det är liksom som det är mitt fel att den visades, att det är jag som måste försvara mig osv, jag förstår inte varför alla ska ha så mkt fördomar mot Donken. Det är ett bra företag, kanske sveriges största arbetsgivare för ungdomar, en plats för att trivas, att möta människor med olika bakrunder, möta folk från alla världens hörn och servera god och fräsch mat, det är ju det vi står för!!

Sen tkr jag mest att dokumentären visar allt från ett helt annat håll, dom intervjuar bittra människor och klipper och vrider på allting, sjklart ska man inte behöva jobba när man är sjuk eller sälja gammal mat, det förstår ju vem som helst, bara för att vissa Donken restauranger har åkt dit på detta, att man märker om mm betyder inte att alla Donken gör det och det tkr jag är viktigt att man tar upp, nu har liksom alla fått sig en uppfattning och för dom flesta blir det;
Nej aldrig mer Donken, och jag tycker det är tråkigt att tv har gett folk den uppfattningen.

Tycker det är tråkigt och dåligt att man vrider och vänder, använder ord som att man jobbar gratis, fifflar med stämplingar, märker om mat, listan kan göras lång, det är tråkigt att vi som jobbar där ska få ta så mkt skit bara för att tv gör en dokumentär som snevrider allt.
Finns inte ord till hur irriterad jag är på folk som liksom tror sig veta hur företaget fungerar.

McDonalds är en bra plats, ett bra första jobb och med får man otroligt mkt erfarenhet, man växer lite som människa, man tål stress och man är en person som ställer upp och kan jobba i team.
Man blir som en familj på bygget och man kommer nära varandra, jag älskar alla mina medarbetare och jag tycker det är jättetråkigt att den delen inte visas och uppskattas mer, det finns så mkt bra saker med Donken än det som tv valde o visa.




Kommentarer
Ida

Dom borde visat vårt fotocollage. För det visar fan kärlek!!

2010-05-20 @ 21:54:39 | http://lifeisfordummies.blogg.se/
Helen

Det finns ju alltid två sidor av allt. Ni har det säkert jätte bra, trevlig stämning osv. Sen finns det dom mcdonald's där det kanske inte är så roligt att jobba på grund av dåliga arbetsgivare. Så är det överallt, på alla större företag, och det kommer man aldrig ifrån.(även mindre företag kan tänkas, att vara en bra chef/arbetsledare är svårt. Det är alltid någon som inte är nöjd.)

Anledningen till att det görs en dokumentär om just donken och inte kanske telia, gallerix eller ragnsells är för att M är mycket större och världsomspännande. (om vi ska prata inom samma genre så är det samma där, max/bk/sibylla är inte lika stora.)

Hygienen i resturanger kommer alltid vara ett problem. Många kockar.. som man säger. Se bara på ica-"skandalen". Folk slutade köpa köttfärs på ica runt om i hela sverige, trots att det kanske bara var en ytterst liten del av alla butiker som fuskade. Men vem kommer ihåg det nu?

Det är svårt, men det gäller att inte ta det personligt när det gäller jobbet. (har själv varit i en väldigt liknande sits bara för ett par veckor sedan.)



Haha, nu fick du nåt att läsa!;)

2010-05-20 @ 23:02:09 | http://frokenrick.blogg.se/
Maria

Håller med dig Ida.

O jag tar det absolut inte personligen Helen men jag blir less över hur man behandlar själva donken att man drar alla restauranger över samma, att man får en uppfattning BARA via en tvdokumentär, det är det jag blir lite förbannad över, hur dom klipper ihop, vrider och vinklar, jag hr väldigt tur att jag jobbar på en restaurang som är fin och mkt sammanhållning, inga dåliga miner mm, utan ett familjekänsla, sen finns det visa donken som är verkligen som tv visar men det är synd o trpkigt att vi som inte är så, vi får skiten.. det jag menar :)

2010-05-24 @ 13:34:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback