Kanoners ! Julpysselmys

En helmysig dag med mamma o mormor, kom hem med lite mer än vad som va tänkt, lite tomtar o en julstjärna , det känns som jag har köpt massor med julgrejer men sen när man ska ställa ut allt så är det jätte fjuttigt, det märks knappt men jag kan inte köpa mera heller, för finns ingenstans o ställa det heller, kommer ju bli jul stämning när granen kommer, så då märks det mer att julen är här .
Så ikväll, efter vi käkat oså så har det pysslats och donats här hemma, mys ska det va, 1a advent på söndag o jag jobbar, så det fick bli pysselkväll ikväll, gosgos.



Lite julstämning blir det allt såklart !

Ikväll blir det bio, den börjar 21.15. galet, hur 17 ska jag orka hålla mig vaken i nästan 3 timmar på plats? Är dundertrött redan nu o älsk sover, han mår inte alls bra, börjar bli tokförkyld, skrutten . Fylla upp med cola o popcorn så ska det nog lösa sig, får bara hoppas att filmen är bra så man inte blir mera trött .

En sak som är väldigt bra med jobbet är att vill man jobba mera än vad man gör så är det inga problem, vill man ta bort tider så brukar det inte va så svårt heller, på så sätt är jobbet skitbra, har bokat in massa extrapass nu, det ger pengar, pengar som jag verkligen behöver ha ! Så nu hoppas jag att det kommer ut fler pass som ska "passa" in haha så man kan jobba på o sen få lite nöje utav lönen , det vore nått det . Känns kanske lite tufft att jobba 8 dagar på rad men får tänka att det märks sen när lönen kommer, då överväger det det mesta .

Hur lagar man ett trasigt hjärta ?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback