jag tar ingen skit av nån !

Det finns vissa saker i livet som man aldrig kommer att förstå, vill man ens det ?
Saker o ting man vill ha svar på men det finns inte, kommer aldrig att finnas .. Människor kommer o går, relationer upphör och andra tillkommer, kärleken växer , ibland kan den blekna, gömma sig och vara svår att få fram igen ! Man lovar folk förevigt men finns det ordet ens ? Det är ju bara ett ord som vilket annat som helst, jag vet inte om jag kan tro på det mera då jag har litat på det så mycket, men gång på gång blivit besviken på det .

Man bygger broar till trygghet och bron håller inte, den rasar lika fort som den kom upp, man trodde på människan men som hela tiden ljög, fann fler o större lögner att ta till när det behövdes, så besviken man har blivit på dig, så arg och lessen du har gjort mig ..

Idag är jag dock starkare, jag vet att jag alltid har vart starkare än dig, jag klarar mig så grymt mkt bättre nu, idag står jag på egna ben och känner mig stolt över att inte ta någon skit längre .. Mitt självförtoende har växt som 17 och mina broar är numera starkare än nånsin . Nu lever jag, nu är jag mig själv , nu behöver jag inte en fasad att gömma mig bakom längre , nu står jag på mig, jag säger nej och menar det .
Blir folk sura pga så är det inte mitt fel längre, jag har lärt mig att jag inte kan leva efter andra, jag kan inte räcka till jämt för alla, jag ska räcka till mig själv , jag kan inte släppa allt för att göra folk nöjda, jag ska inte gömma mig för att folk ska tycka att det känns bra , jag är inte mer än människa (vissa verkar tro annat ibland) jag kan inte vara överallt o ingenstans.

Idag har jag växt och jag jobbar fortfarande på att växa ! En dag kommer jag kunna se tillbaka på mitt liv o bara stolt !

JAG TAR INGEN SKIT LÄNGRE !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback