Blä..

Jahopp.

Det här med jobb. Jag har gått mina två första intro-dagar och idag blir det "första" dagen att jobba själv. Kommer gå bra det. Det värsta är att jag inte hittar överallt men det löser sig alltid.

Jag gillar jobbet och trivs MEN det jobbiga är att det är ju bara ett timvik. Allt va så bra när pappren skrevs, när lönen bestämdes och introt började.

Men sen då? Här ska jag nu sitta och vänta på jobb. På att timmar dyker upp, på att boka dagar. Ni hör ju själva. Det kommer inte funka i längden. Annat vore det om jag hade blivit garanterad typ 20 timmar/veckan eller så men inte ens det. I sommar väller tiderna in men kan inte vänta & kan inte bara sommarjobba. Så nu är jag tillbaka på ruta 1 känns det som. Inskriven på AMS, vi får väl ta det där ifrån...

Alla säger hela tiden att "det finns alltid jobb inom vården, det blir inte problem" Hm, nehej, vart finns jobben då? Nej, ska väl va glad att jag har nånting men känns samtidigt så trist, surt och jag är besviken. Jag vet att just timvik funkar såhär men hade ändå väntat mig fler timmar, dagar och pass!!!

Hej jobbdjungeln.
Så nu söker jag för fullt, igen.
JAG VILL HA ETT JOBB.

Puss ❤


Kommentarer
Lynn

åhh vet hur det är. jobbat som timvik på äldreboende nu i 2år. sjukt drygt att jaga tider helatiden och inte veta hur mycket pengar man får varje månad. Blä.. Men ändå trivs jag bra inom vården, väldigt tacksamt jobb och jag saknar nästan mina gamlingar när jag inte är där på några dagar!! Kämpa på, snart kommer jobb ska du se :)

2013-01-08 @ 15:07:47 | http://wisewords.blogg.se
Maria

Men gulle dig.. Jag trivs jag med men det här med tider gör mig så stressad.. Räkningarna kommer ju så fint som vanligt ändå liksom. Suck på det!! Kul att du trivs gumman :) Så håller vi tummarna nu att båda får mer jobb snart ;) Det finns ju jobb, gäller att hitta dom hehe nejdå, nu måste vi väl va positiva till det här. I sommar kommer det väl finnas massor. Men men! Tack igen :) Dina ord peppar!! Kramar

2013-01-08 @ 22:57:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback