Sjukstugan tar aldrig slut..

Efter många dagars jobb i rad så fick jag äntligen ta helg och få mystid med finaste familjen. Det har varit en bra och jobbig helg. Jobbig för att våra små skrotar inte blir av med sina förkylningar. Blir så less att den aldrig kan ge sig av nångång. Det är snorigt, hostigt, värk och feber, sen blir vi friska för att senare börja om med allt..

Några jobbig nätter med dålig sömn så är nu storasyster på bättringsvägen medans lillebror har fått hennes envisa hosta! Älskade ongar ❤

Önskar att jag kunde ta allt det onda och jobbiga istället för er! Varför har vi drabbats så mycket av en & samma bacill på sista tiden för?

I söndags så åkte jag & bästa mamma till Uppsala en sväng, lite tjejmys behövdes verkligen. Prata, skratta, shoppa och fika, de behövde vi bägge två. Så himla mysigt! När vi kom hem så
drog killarna ut på en joggningrunda.

Pappa och Fredrik ska ju springa lopp (1mil) i Sthlm i mars så nu är det hårdträning som gäller, dom är duktiga, speciellt mannen min då han aldrig tränat löpning förut (pappa har sprungit olika lopp så länge jag kan minnas) loppet kommer gå så bra för honom och vi kommer stå i mål och hejja på dom båda. Finaste killarna! En mys-söndag.

Annars har det varit lugnt.
Sovit och vilat för att bli av med baciller.
Kollat på Pippi, ätit gott och haft det mys.
Fikat hos fina vänner.
Planerat framtid och bokat mini-semester-resa tillsammans med mamma och pappa till i sommar! Längtar.

Nej nu vill jag bara att mina två ska må bra, vara som vanligt och inte ha ont. Alvedon i all ära men nu får bacillerna ge sig av! Ge er iväg. NU! Vill ha glada, friska och pigga barn. Som det är nu känns så hjälplöst, kan inte göra nånting för att få dom friska, kan bara trösta, finnas, kramas och ge närhet, det kommer vi långt på men det är jobbigt att de sina bästa så dåliga. ❤


Imorn är det jobb igen.
Gud va tiden går fort, 4 dagar ledigt är bara hux-flux slut. Hm, skumt! Börjar inte förens elva imorn så ska inte klaga.

Bli friska nu skruttisar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback