Den s.k släkten..

Det är tragiskt..
Pinsamt..

Jag förstår mig inte på vissa saker eller människor. Jag menar inte att man ska älska alla, det gör inte jag heller men vafan, det här är bara löjligt..

En gång i tiden så var släkten ganska så "nära", vi sågs i alla fall mer än idag, idag kan vissa inte ens hejja! Galet.
En gång i tiden så var det så annorlunda mot var det är idag.
En gång i tiden var det faktisk bra.
Vi hade kul, vi hjälpte varandra.
Fanns för varandra. Lekte & allt va bra.

Sen hände nått!

Folk gick bort.
Släkten splittrades.
Vissa tog avstånd helt.
Förstår fortfarande inte varför. Finns inte ens nån logisk förklaring!

Så mycket man har försökt, ringt, mailat, skickat kort (ja på den tiden man inte ägde en mobil) men får bara falska svar, falska förhoppningar! Sjukt.
Planerade men allt rann ut i sanden.
"Vi måste ses" vart standard.

Att idag gå förbi varandra men inte kunna säga hej, titta bort, titta ner! Springa förbi, löjligt är ordet. Att råka stöta på varandra men inte låtsas om som att man känner varann. Gömma sig i affären när man går förbi, låtsas prata i telefon eller byta kassakö för att inte behöva prata!! Vad är problemet??

Så barnsligt. Och som sagt, det finns inte ens en förklaring eller svar på frågan varför, jag förstår ärligt talat inte.

Det är pinsamt att dom sen kan prata med min man, va trevliga mot honom & be han hälsa till mig varför?? Prata på som inget har hänt. Herregud.

Alla har väl nånting i släkten som inte är bra men det här? Nej jag förstår inte.

Ett enkelt hej är väl inte så svårt?
Jag är bara så fruktansvärt less, besviken och arg. Att sen inte ens kunna ta sig i kragen och skärpa till sig, att komma på begravningar eller ens skick kort eller blommor, jag skulle ångra mig så otroligt om det hade varit jag. Att inte ens kunna prata eller umgås med mormor, vad har hon gjort dig? Världens snällaste människa... Men men alla har ett val, även om jag inte förstår ditt.

Jaja, kan man inte heja eller prata så behöver man inte heller var "vänner" på FB. Sådeså.

Äsch, orka. Blir bara så besviken.

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback