Ge er..

Alltså..

Jag har aldrig förstått mig på det här med att skryta. Varför gör man det? För att visa nått? Men vad? För att vara nån? Vem? Eller varför gör man det?

Alla skryter mer eller mindre och ibland får man det men när det är så uppenbart så blir jag bara irriterad. Det beror helt på i vilket sammanhang man gör det i.. För att vara bättre än andra?

Men såklart så får man, jag gör det ibland jag med men det finns en gräns. Jag gör det inte varje dag om alla saker jag gör.. Jag pratar sällan om pengar med vänner & bekanta. Varför är just pengar ett sånt intressant ämne att skryta om? Det finns alltid folk som tjänar mer än mig men det kan jag ju inte gå och må dåligt över! Så är det.

Jag eller vi, vi klarar oss bra på det vi får in och jag är nöjd med det, jag behöver inte bekräfta mig med varken pengar eller saker.. Herregud!!

Jag ogillar skryt som handlar om pengar.

Att man ska skryta högt & tydligt med vad man tex tjänar, jag är inte ett dugg intresserad av vad någon människa i världen tjänar. Varför skulle jag det? Vad gynnar det mig? Skulle jag mot förmodan vara det så frågar jag själv, är jag intresserad av vad din bil, telefon, soffa kostade, ja då frågar jag, det vill jag liksom inte bara få uppkört i ansiktet. "Köpt ny soffa, den kosta..." Eeh jaha?

Så snälla.
Jag är inte intresserad om jag inte frågar, blir bara pinsamt..

Tack & hej!

<3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback