Tiden efter ett +..

Ja i slutet av juli fick vi ett plus på stickan igen, både välkommet och lite chockat.. Vi hade ju inte tänkt på en till redan nu, men oj så glada vi vart samtidigt :)

Även rädsla och oro fanns med bland alla olika tankar och känslor, tiden gick och denna gång har det gått undan, när Saga låg i magen så räknade man dagar, veckor, man läste allt om utvecklingen mm och veckorna sega sig fram men nu, herregud, vart tog alla veckor vägen? På ett sätt har det varit ganska så skönt att tiden har flugit förbi.

Rul tiden kom och dit åkte vi lika nervösa som glada.. Det blir ju garanterat en tjej till, eller?
Hon tittade igenom vår bus ordentligt, fick en helt underbar go sköterska som berättade allt hon gjorde och såg!
Vi fick ett godkänt :)
Allt såg bra och normalt ut, härligt.

"Kön, vill ni veta det?"
"JAA"
Hon drog grejen över magen flera gånger, buffade och letade, till slut så sa hon "det ser ut som en liten kille"
Hihi så mysigt! Får se om hon har rätt nu då!

Annars har denna graviditet varit både jobbig och svår, jobbig över att jag har mått skit rent ut sagt! Mått illa från vecka 6,7 till vecka 18, spytt flera ggr om dan, inte fått behålla nånting och vikten pekade neråt.. Så vart inlagd med dropp och andra mediciner och vips så vart jag bra igen och mådde bra i några veckor... Tills det kom tillbaka igen, fy säger jag bara!
Men nu är jag fri från illamåendet och det känns underbart! Nu är jag bara trött hela tiden, kissnödig och svettas..
Sådär lagom skoj.

Så nu rullar det på igen, veckorna går helt plötsligt mer sakta än i början, tror det beror mkt på att jag nu går varannan vecka till BMM för att mäta magen och lyssna på hjärtat, då börjar man helt plötsligt att räkna dagarna igen men det är bara mysigt och spännande.
Så nu hoppas jag slutspurten går snabbt, vill veta vem som gömmer sig där inne!!

Många undrar om Saga förstår, hon förstår nog mer än vi tror men det ska bli så roligt att se hur hon kommer att reagera när vi kommer hem med "lillebror" hihi gosigt <3

Just nu övar "han" på karate eller nått, för hela magen står ut åt alla möjliga håll och kanter haha gosunge!

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback