Tung helg..

Vart ska jag börja?

Förkylningen går bara runt runt och nu börjar det sätta sig i öronen på mig, det är det sista jag önskar, fyran, barnen är hängiga men ändå glada, önskar bara att allt kunde försvinna nu så vi får må bra igen, så trist att äta när man varken känner doft eller smak, sämst!

I lördags var det dags för 50 årsfest och med facit i hand så skulle vi aldrig ha åkt! Skitdag, började med att alla vaknade på fel sida, ni förstår själva...

Sen kommer vi inte in i bilen, då alla dörrar fryst. Kul. Svinkallt. Kommer in till slut & iväg kör vi. Hala, smala, snöiga vägar och med kanske 150 meter kvar tills vi är framme så får vi möte på den smala vägen. Jag bromsar & kör lite åt sidan, det skulle jag inte gjort.. Känner hur halt det blir & varken ratt eller bromsar gör som jag vill, allt tar några sekunder och vi kör ner i diket och sitter fast.. Den mötande bilen kör vidare och det gör även bilen efter, tackar, idioter!

Blir bogserade upp till slut, bilen fastnar ännu mer och djupare, det här var ju kul, det sista vi behöver nu är att lämna in den nya bilen vi precis köpt. Sug! Men sen så, vi är uppe igen, snälla, omtänksamma människor o vi körde upp till festen.. En mysig o trevlig kväll med god mat o trevligt sällskap, frågesporter och annat kul, vid 22 fick vi avrunda kvällen då Lucas var het som en kamin och jätteledsen, hans feber kom bara pang, älskade onge ❤ Hem och mysa ner oss i soffan med en bra film, en trevlig kväll ändå!!

När vi åkte hem så stannade vi till där vi fastande med bilen, åh vi satt verkligen fast, alltså, det syntes verkligen hur djupt vi hade kört fast, galet. Tur att inte bilen tippade mer på sidan eller så.. Usch.

Annars har helgen gått i lugnets tecken då alla har varit trötta och sega! Jag hoppas vi snart blir friska, att det går åt rätt håll, alla är feberfria & det är jag så glad över, jag hoppas verkligen inte att det slår ut mot öronen på mig, tar gärna snorig näsa & hosta om jag slipper öroninflammation.. Tack!

I veckan ska vi fira pappa som fyller år.
Saga fyller hela 2 år, herregud, 2 år! ❤

Annars satsar vi på att bli friska!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback