Mina skruttar..

Tänk va tiden går.

Den 16e blir Saga redan 2 år men va? När 17 hände detta? Jag minns ju dagen hon kom, som igår, älskade bus.
Nu sitter vi här och myser framför Pippi.

Ja, tiden har verkligen försvunnit och imorn blir min lillbus hela 7 månader! Det är ju galet, läskigt va fort det går och jag minns ju hans dag också som om det hände igår.. Det gör lite ont när man tänker efter, alltså, jag hinner inte med, snart flyttar dom väl hemifrån.. Nejdå, men det känns nästan så! "/

Och idag är det bara 30 dagar kvar på min ledighet, mina mamma-dagar är nu "slut", alltså, jag ska börja jobba och min fina man tar över i hela 8 månader, dom kommer ha det så bra & mysigt! Så nu hoppas jag stenhårt på jobb! Men det är ju självklart med tusen blandade känslor som jag "lämnar över".

Skönt att komma ut & göra nått eget, få jobba, skaffa arbetskamrater, få vara Maria för några timmar om dagen mm! Men samtidigt känns det så jobbigt att inte få vara med busarna varje dag, hela tiden. Tänk om jag missar Lucas första steg, första ord, allt det där, det hugger så i hjärtat..

Men allt kommer bli bra, även om det är tungt och jobbigt just nu, därför ska jag verkligen njuta nu, göra det bästa av månaden, gosa extra mycket och ta vara på den "sista" månaden som mamma-ledig.

Dom här åren, månaderna, veckorna och dagarna som hemma-mamma har verkligen varit helt underbara, fantastiska, mysiga, fina, bra, roliga, kärleksfulla och lite "tunga", allt har ju inte bara gått som på räls men för det mesta har det varit helt underbart bra! Jag är så glad över att ha fått denna tid ihop med mina skruttar & jag är mer än glad och tacksam över det. Den här tiden som varit är ovärderlig och den kommer ju inte tillbaka, nej jag så så grymt glad, stolt & lycklig över mina två små!!! Jag älskar er så enormt ❤

Så 1 januari, då kör vi!
Jag är så taggad på att jobba, tjäna pengar och göra nånting spännande!! Hejja hejja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback