Tårarna som ingen ser..

Jag hatar att göra folk besvikna och lessna, vem gör inte?
Men ibland så blir det inte som man tänkt sig, o idag är en sån dag.
Jag mår inte bra, varken i kropp eller knopp, jag önskar att jag kunde slå bort allt det onda.
Men den här gången så finns det inga leenden i världen som kan ljuga.

På sista tiden har jag haft en kamp mellan viljor, tankar och drömmar, dom samarbetar inte.
Har gått till en psykolog, ganska så många ggr nu och pratat, pratat och pratat.. Det har hjälpt.
Men när mörkret faller på, och natten gör entré så kommer det dåliga tillbaka..
Det som riktigt hjälper just nu är att min fina dotter finns, eller sätta på en film och försvinna en stund.

Jag tänker inte alltid på mig själv och mitt bästa jämt, utan kör på i 110, utan att stanna upp och tänka.
Det känns bäst så, tänker jag för mkt blir det vara kaos i skallen, det funkar inte för mig.
Bättre att sattsa allt så slipper tankarna ta över, tills nu.

Vad ska man göra då? Låtsas som ingenting, ta ett djupt andetag, le och köra på?
Eller ska jag bara försvinna in i min bubbla en stund, grina lite, nå botten och SEN komma tillbaka?

Ingenting är ett bra alternativ och hur jag än gör så är det alltid nån som blir sårad känns det som.
Det finns inte nån som förstår, inte så där till 100!! O det sårar mig, jag kan inte förklara varför.
Jag blir bara lessen när folk slänger ur sig "Ja men jag mår också dåligt". Istället för att peppa.

Det finns olika sätt att må dåligt på och jag tror inte du kan jämföra dig med mig heller.
Suck, varför finns det inga enkla svar bara? Det suger.

Jag vill bara att ni ska förstå mig, förstå mina tårar och mina falska leenden.
Dom osynliga tårarna rinner men ingen har upptäckt dom än.
Jag kämpar varje dag med mig själv och mina tankar.

Vissa dagar kan jag bara slå av och njuta och leva livet, må bra och allt är på riktigt!!
Andra dagar så sköljer allt över mig, allt kommer upp till ytan och slår tillbaka.

Idag är en dålig dag.
En jag ska tänka på mig själv dag. Men det går inte.
Jag vill inte göra folk besvikna för att jag mår dåligt. Jag blir tokig på mig själv.


Kommentarer
peter

va extremt poetiskt skrivet... är det bara poesi eller mår dfu dåligt?!

Vad får dig att må så dåligt hela tiden?

2011-05-20 @ 17:47:27
Maria

hehe tack, eller vad man ska säga :)

nää, mår dåligt ibland av olika anledningar bara, det gör vi väl alla :) o inte är det hela tiden heller, vissa perioder i livet har man ju svackor då är det så skönt att kunna skriva av sig, har ju min blogg för min egen skull, ventilera tankar till ord mm.

2011-05-20 @ 23:40:03
Jag

Jag brukade se dina tårar och förstå dina svackor.. Alla har vi dem, men det kan se grått ut innan dem är över också.

2011-07-01 @ 22:30:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback