Åland.

I fredags drog vi då 12 pers (familj,kusiner) till Mariehamn för att ha en myshelg tsm o det vart det ju :)
Det var en julklapp (förra årets) till mormor som skulle bli av.
Vi åkte en liten båt från Kapellskär till Mariehamn och sen vidare till ett hotell vi skulle bo på över natten.
Helt ok rum, har ju bott i bättre men nu ska vi inte va såna, fräscha upp oss och sen vidare till en restaurang för intag av mat, mycket god mat och supermätta vart vi nog allihopa!
Vidare till en pub men vi vart inte långvarig, mega trötta gick vi hem i den svala kvällen, vissa stanna dock kvar för lite mera dricka o trevligheter, jag orkade verkligen inte, hur trött som helst och tanken på att gå hem var inte lockande just då!!
Hemma på hotellet och jag tror att vi båda somna innan vi ens han få ner skallen på kudden!
Men en supertrevlig kväll vart det ändå och båtresan till Åland bjöd på mycket skratt och tokigheter.

I lördags var det då en heldag på Åland, vi gick ner till centrum för att kika utbudet men det tog väl ca 1-2 timmar sen var vi klara med det, satt mest o åt och fika men trevligt var det :) Vart lite segt mot eftermiddagen och humöret var inte på topp längre, trött o öm i hela kroppen så tröttna jag mer o mer på o vänta..
Vi skulle åka båten hem igen runt 18 tiden och till slut kom den o vi hoppa på!!
Gunga som 17 o jag tror alla var mer eller mindre sjösjuka, jag mer tror jag, fyfan vad det gunga..

Hemma i Sverige igen o buss tillbaka till Uppsala, då man trodde att man kunde få sova nån timme, men tji fick jag, vi hamna visst på allsångsbussen!! HERREGUD säger jag bara, kan man inte sjunga, så sjung inte o då snackar vi personer i typ 40-60 års åldern som satt o bröla till en massa olika låtar som lät förjävligt..

Lite taxfree shopping, god mat, trevligt och roligt sällskap, bra och roliga dagar!
Det har varit en väldigt bra o mysig resa o jag vill gärna göra om det snart igen!!
Tack till alla som var med :)



Hotellet, rummet och vägen ner till centrum!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback