Bära armband vid mens?

När jag gick in på aftonbladet imorse och skulle kika in nyheterna så chokades jag av denna artikel.
Det är fan helt jävla sjukt, det är galet, det är, det finns inte ens ord till det. Trotts att den chokade mig är jag inte ens förvånad, det känns som att det bara var en tidsfråga innan nått sånthär idiotiskt skulle komma..
Diskriminerande och helt jävla fel.

Det handlar om att kvinnor måste bära röda armband när dom har mens! Cheferna tkr att toaletterna används för mkt och armbandet ska då ge skäl till att man får ursäkta sig lite oftare.`
Men hur ska dom kolla upp att man har den tid på månaden då? Det gör mig bara så arg och irriterad...

Hur tänkte man där? Hur kom man överrens om beslutet? Det lär ju inte ha varit en enda kvinna med iallafall.
Jag förstår inte, jag kan inte ens sätta ord på det, det är fan pinsamt att man ens tänker tanken och sen får det att gå igenom, aldrig i mitt liv att jag skulle sätta på mig armbandet, aldrig!!
Hur skulle du reagera om din chef kom o sa detta till dig?

Läs artikeln här.

http://www.aftonbladet.se/wendela/article8127522.ab




Kommentarer
Lynn

Jag skulle nog troligen reagera precis som du gjorde här i inlägget. Bli arg och fråga om det var något sjukt skämt eller så? Kräva löneförhöjning när man bär armbandet :p

2010-11-18 @ 13:28:33 | http://wisewords.blogg.se/
maria

haha det är så sjukt så man trodde inte det va sant först, va tänkte dom där liksom?? :p haha jaa verkligen!!

2010-11-18 @ 17:25:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback