Vi ger inte upp, det ska vi bevisa .

Det har varit en tung dag med massor med olika tankar och funderingar .
Jag är så grymt slut, trött som sjutton men kan inte komma till ro o sova , fick ett ryck o storstäda ur heela lägenheten, sjukt, gjort snyggt i alla skåp, dammat överallt, fixat o donat, tror fan inte det vart såhär rent sen vi flyttat hit, fick annat o tänka på i några timmar o det kändes skönt, kändes som jag inte var hemma, kändes kul att springa runt med dammtrasor, vattenhinkar och vippor medans Idol Calle ströma ut i högtalarna ..

Helt slut men en skinande lägenhet, dog i soffan en stund, då kom verkligheten ifatt igen, dom där dåliga tankarna sögs inte in i dammsugaren, dom hade bara vilat ett stund, nu gjorde dom sig påminda mer än nånsin, dom knackade på o trängde sig in, dom fråga inte ens dom brydde sig inte, dom bara fanns där .
Som en självklarhet, dom fanns där som luften jag måste andas för att överleva, dom fanns där som om dom hade flyttat in och skulle stanna kvar .
Varför bor vi inte större ?

Mina tankar avbröts och försvann, dom försvann lika fort som en inbrottstjuv som blivit påkommen, dom försvann för dom inte ville synas, dom ville inte visas och jag blev glad för en stund, där kom älsk hem med mat
Mysmat, räkor, ost, kex o massa annat gott , nu håller jag på o spricka .
Vi har verkligen haft fredagsmys ikväll och tankarna finns inte kvar , dom har flyttat, iallafall för ikväll .
Nu får dom gärna ge sig av föralltid .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback