Vart tar tiden vägen ?

Idag har jag haft körkort i 4 år, 4 jäkla år . 
Jag undrar just vart dom åren tog vägen ? Hänt sjukt mycket men fan va fort de går. Det är galet 
Det hände mycket den dagen och den helgen, kommer ihåg dagen som det var igår

Nervös som fan, mamma var med mig och jag skulle köra upp i en annan bil än jag var van med då, vi hade bokat uppkörning utanför skolan så då fick man låna en bil från vägverket, en sprillans ny Saab, bara det fick mitt hjärta o slå ett extra slag .
Gick igenom bilen på in o utsidan, hjärtat tickade fortare så fort han kolla på mig
"Vad gjorde jag för fel nu ?"
"Vad missade jag?"

-Nu åker vi, sa han med en bestämmd röst, han bad mig följa lite skyltar, sen åkte vi ut mot Strängnäs
-Vänd på första bästa vändplan. Sagt o gjort, jag kände mig väldigt säker i min körning, han satt mest o skrev i sina papper och humade lite då o då .
Fick köra en vända i stan o starta i backe .

-Åk tillbaka där vi starta.
Jag kände då att, nu är det kört, han hatar mig o han vill inte att jag ska få ett kort, ett bevis på att kunna köra själv, svängde in på parkeringen, parkera o stängde av motorn ..
Han skrev o fundera och titta på mig .
-Nu ska du få nått som du har velat haft väldigt länge .
Jag dog .
Sen fick jag mitt körkortsbevis .
Överlycklig och adrenalinet på topp . Svettades och huvudvärken och illamåendet tog över efter nervositeten .

Mamma var redan på plats o väntade på mig och jag ringde en stressad pappa som satt på jobbet , trodde jag
-PAPPA JAG HAR KLARAT DET !!!!!
-Jag har inte tid nu, jag ska på möte o slängde på luren .
Sjklart vart jag lessen o besviken men det gick snabbt över då jag skymtade en blå bil som kom tutandes.
Där kom pappa, haha han hade vart mer nervös än mig så han hade inte kunna jobbat
Luring Luring, Haha snacka om chockad, men fan så glad jag vart 
Att ha mina föräldrar på plats, båda två när nått stort som detta skedde

Den dagen kommer jag aldrig att glömma, ett steg in i vuxenvärlden
Så mycket vi har kört runt i Sverige så många timmar vi har suttit i bilen och kört, pratat och kört
Så många olika platser vi har hittat och många småvägar vi inte trodde fanns
Men det har varit grymt kul och ibland saknar jag dom stunderna med pappa , körde mest med honom
Vart väl några gånger med mamma men inte ofta, vi vart mest osams, hehe , båda lika envisa
Idag är jag glad o stolt över mig själv att jag klarade det
Skulle inte kunna mig klara utan det , vill inte ens tänka på hur det hade varit heller




Kommentarer
lynn

ååhh vad kul, längtar så tills jag får mitt körkort! och grattis kanske man ska säga :D kram

2010-02-02 @ 12:50:16 | http://wisewords.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback