Ta ingenting för givet

Jag vet inte vart jag ska ta vägen med alla tankar som bara måste ut !! Vill lägga ner dom i en burk, stänga locket och kasta bort den, kasta bort allt det dåliga och bestämma mig för att helvetet har varit, nu är det bara o blicka fram o se lycka o glädje !
Tyvärr hittar jag inte en tillräkligt stor burk o skulle jag ha en hur får jag då ner tankarna ?
Mitt huvud går på högvarv dygnet runt, inte en lugn stund, huvudvärk och illamående nästan jämt , falska leenden och falska svar, aldrig glädje och värme i kroppen.
Jag spelar mitt spel för jag orkar inte alla frågor, jag orkar inte det sociala och jag orkar inte närheten

Som en underbart nära vän sa
"Man måste genom gå ett helvete för att uppleva riktig lycka, du har gjort de nu o nu bestämmer vi oss för att turen vänder"

Jag tror på dina ord o jag tar åt mig av dom, jag hoppas så innerligt att du har rätt , jag hoppas o kämpar på , vissa dagar blir det bara för mycket men dina ord ligger där ändå o påminner mig, jag samlar mod o kraft för att orka igen, för att ge mig ut o leta efter det som fattas, jag samlar på mig så mycket i min bubbla så att vissa dagar så spricker den o livet vänds upp o ned på bara några sekunder , jag önskar att jag kunde göra nått åt det men jag har inte förmågan att se vad som krävs , att se vad som behövs göras ..
Jag gör mitt bästa, jag gör det som krävs för stunden och kanske funkar det, kanske inte , jag vet bara att jag orkar ta en dag i taget o inte ta saker o ting för givet längre


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback