Förlossningen i korthet..

Torsdagen den 16e december bestämmde sig våran lilla skrutt i magen att titta ut.
3 dagar innan BF och hon var så himla välkommen!!
Natten till torsdagen var HEMSK, vaknade med molvärk och tänkte inte mer på det men det vart värre och kom tätare!
Timmarna gick och värkarna var nu mer regelbundna och kom från helvetet, fyfan, aldrig upplevt nått värre..
Trodde jag skulle gå av, ringde förlossningen första gången kl 06 men dom tyckte det lät för tidigt, andra gången kl 11 och även nu lät dom tveksamma!! Runt 13 gick det inte längre och tanken på en bilfärd till Uppsala fick mig i lite smått panik och sköterskan var väl inte övertygad och sa mest "du kan få åka hem om det inte hänt nått".
Jaja skitsamma, jag måste få nått mot smärtan. Vi satte oss o åkte in. I bilen gick vattnet..

Fick komma in i ett undersökningsrum till nån lite dryg sköterska som senare byttes mot 2 helt underbara!!
Nu kom värkarna med ca 2 min mellanrum och smärtan var så enorm, herregud, skulle detta med att föda barn vara fantastiskt? Fick liksom inte ihop det där.
In kom en snäll o genomgo sköterska o undersökte mig, nu hade liksom krystvärkar satt in och det tryckte på som 17, hon undesöker mig och säger "här har det gått undan, du är öppen 8 cm"
VAAAA? Men herregud, det kan ju inte stämma? Jodå. Det hade hänt en hel del hemma med andra ord.

Vart flyttat till en annan sal, en mysigare sal och min underbara Fredrik fanns för mig hela vägen, stöttade, gav mig massage, fina ord och saft hihi! Min underbara fina man.

Nu hade förlossningen verkligen satt igång.. Fybubblan vad ont det gjorde och inte kunde jag få nått mot smärtan heller, det skulle inte hinna verka så lustgas fick det bli, oj vad det snurra!!
Nu var det bara o lyssna till kroppen. Jag hängde med, gjorde mitt jobb och tillsammans så jobbade vi på ganska så bra och i magen hade jag en skrutt som inte ville vänta längre, hon skulle bara ut! NU.

Det gick fort allting, tror knappt jag hängde med, jag hade ju inte under hela graviditeten kännt några sammandragningar eller förvärkar och nu ligger jag här 3 dagar innan BF o ska föda. Galet.
O vi som hade tippat på nånstans mellan 25-28/12 men detta vart ju mkt mer underbart.

Kl 17.36 var våran skrutt ute, från vattenavgång kl 13 till en underbar liten människa kl 17.36.
Det var magiskt, kan inte beskriva känslan när jag fick upp henne på brösten, det brast för mig.
Hade hon verkligen legat i min mage? Var hon på riktigt nu? Kunde inte och kan knappt förstå att det är sant..
Nu ligger hon här. Våran ängel, vårat kärleksbarn.

Det finns så mkt mera o skriva och berätta men det får räcka så länge:)
Nu ska vi mysa i soffan.. Underbara bebis och hon är bara vår.



Våran lilla Saga
Vi älskar dig så enormt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback