Ta ingenting förgivet .

Jag är trött på att sitta i en lägenhet, jag vill bo i hus ! Bo i ett litet hus utanför stan med stor tomt !
Inte värsta skrytvillan utan ett lagom hus, inte för stor, inte för litet, lagom, inte mitt i stan o inte heller ute i ingenstans, det ska vara lagom till allt, ett lagom liv ! Finns det ens nått som heter lagom ?

Ett nyrenoverat kanske, kanske inte, inte ett ruckel, vill inte göra allt själv o det kan vi inte heller .
Där kommer ordet lagom in igen, ett lagom renoverat hus, ett nygammalt och mysigt hus, mitt , vårt , en lägenhet känns så instängd, jag trivs som 17 här, den är fin och fräsch men jag är så less på ytan, inte att vi bor litet eller trångt utan vi bor väl lagom men jag vill ha ett hus som är lagom, inte en lägenhet  ..
Vi kommer bo här några år till och nästa flytt går till ett lagom hus, det vet jag, det har vi sagt.



Ett lagom hus :)
Jag är supernöjd med "lagom" det låter mysigt och toppen ..
Synd att hela bilden inte stämmer, vi kan ju inte ha hund, det har vi redan prövat på o älsk vart dundersjuk , usch det var en jobbig tid, inte som nu, nu är det sorg och tårar på ett helt annat sätt, en helt annan nivå .

Har faktiskt sminka mig, tog mig orken att gå upp ur sängen, fixa mig, göra mig snygg ! Fixa håret, sminka mig snyggt o klä mig fint, nu stämmer spegelbilden mera än imorse, nu ser jag en helt annan tjej , jag gillar't och det gör mig lite glad, det gör mig lite starkare för stunden, på ett sätt känns det skönt , på ett annat hopplöst.
För det kommer inte hålla hela natten men just nu känns det bra, förutom att sömnen gör sig påmind hela tiden, har aldrig känt mig så trött, orkeslös, vart tog energin vägen ?
Vi ska åka bort en stund ikväll, inte vara hemma o bli påmind om allt som hänt, utan få lite energi, äta gott o umgås, det behövs nog . Samtidigt känns det jobbigt att lämna "hemma" tänk om jag bryter ihop ute ? Tänk om det inte alls blev som vi tänkt, men vi ska tänka bra tankar nu, det kommer bli en trevlig kväll, hoppas jag .

Ibland vänder livet så fort så man knappt hinner med
Ibland kommer livet ikapp en o klappar en på axeln
Ibland rasar livet samma helt o hållet
Ibland är livet så fruktansvärt orättvist


Kommentarer
Marlie

Jag älskar dig gumman, lagom! :D ;D :) puss

2009-10-29 @ 15:50:02 | http://marliie.bloggagratis.se
maria

jag älskar dig ännu mera lagom <3 ;) puss!

2009-10-29 @ 19:47:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback