Skräck är bäst !



Bra filmer finns de ju gott om, från tecknat, animerat, action, komedi, skräck, romantik, jaa allt finns !
De finns filmer för allas behov och smaker, för olika stunder, efter humör, efter ålder och sällskap.
Listan kan göras oöndlig. Tur är väl det att filmer finns, så många bra o fina minnen det finns efter vissa filmer, filmer som berör, som lämnar spår efter sig, som man alltid kommer att minas, en film man bara måste ha, en sån man kan titta på flera gången utan att den blir dålig . En bra film som verkligen spelar upp de man förväntar sig .

Listan på bra filmer o bättre filmer kan göras lång . Filmer kan man prata om hur mkt som helst , de tar aldrig slut .
Man trodde att man hade sett den bästa filmen o nån månad senare så kommer de ut ännu en hitt som ska fajtas med både gammla och nya kanonfilmer . En bra film ska ha med allt , o vad är då de ?
De är nog väldigt personligt ! Precis som vilken typ av film man gillar .

Jag älskar skräckfilmer, de är nått spännande över en sån film, man vet aldrig vad som händer i nästa scen, man hoppar till, skriker och blir rädd, sen var den natten nästintill osovbar, men jag kan inte sluta titta på det heller !
De är nått i skräck som gör att det hela blir så mkt bättre bara, man vågar till slut inte ha fötterna nere på golvet, det kan ju ligga nått under soffan, man sitter tätt intill varandra, utifall nått skulle hända . Skräckfilmer (oftast) så lyckas som verkligen superbra med o skrämma upp mig för stunden den spelas, o de hela gör de ju inte bättre när de är mörkt ute . Jag vet inte riktigt varför men jag gillar nog o skrämma upp mig själv via såna filmer, de känns som det skulle kunna hända en på riktigt, de är nog därför man blir så pass rädd för de .. Sen finns de ju alltid bra o dåligt skräck men de finns de ju inom alla filmer ..
Stephen King får vi inte glömma, skräckens mästare !?

Min 10 i topp lista;
*Pearl Harbor
*Män som hatar kvinnor
*Fast and the furious (1 o 2 )
*HSM (1 o 2 )
*Hooligans
*The Rock
*The Shining
*Black Jack
*Road tripp
*Omen


Som sagt listan över olika filmer kan göras lång ..
Men vad skulle man göra utan dom ?
Älskade o hatade filmer . De finns inget bättre än trevligt sällskap, god mat och en bra film .

Vad gillar DU för filmgenre ?

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback