jag vart lurad .

Förevigt  !
Finns det ett sånt ord ? Vad kan det betyda ?
Kan man verkligen lova en annan människa att man ska hålla ihop förevigt ?
Jag tycker ordet låter skrämmande och hårt, det låter instängt och uppbundet . Det låter långt och jobbigt.
Samtidigt underbart.
Underbart att lova nån livslång kärlek, på riktigt, det är äkta .
Men vad betyder ordet ?

Jag vet inte ens varför jag sitter här nu, antagligen för att ordet förevigt har satt oss i skiten .
Jag eller kanske vi båda, trodde vekligen på ordet, vi lovade varandra ordet, vi gav varandra ordet men sen smutskastade vi det, vi spottade och hoppade på det . Vi slängde bort det och glömde att det ens fanns .
Vi lekte med det, vi förnedrade det och vi pissa på det .

Det där underbara ordet, som kan upplevas mellan två människor, som lever i hopp och kärlek, som kan få vem som helst att börja hoppas, le och glädjas.
Ordet som betyder nått världefullt för dom som verkligen menar det . Ordet som har hängt med i en evighet .
Underbara små bokstäver som bildar ett ord, vars betydelse har en så enorm kraft att vi inte vet hur vi ska hantera det .

Så som vi har gjort är inte den rätta vägen man kan inte leka med ordet, det ger otur, man ska heller inte säga det om man verkligen inte står för de ! Förevigt är livslångt . Det kommer man aldrig undan ..

Jag trodde vi kunde hantera ordet bättre . Jag trodde verkligen på ordets innebörd .
Bokstäverna som bildar det där hårda, kalla ordet, lurade mig .


Kommentarer
Tåbbä

"Förevigt" "Alltid" Aldrig" är ord man inte skall använda, för det blir aldrig så :/



Minns att vi skrev att vi "Aldrig" skulle tappa kontakten, och "Alltid" hålla ihop "Förevigt"



Men man blir bara besviken, man skall inte hoppas på något i denna världen då går det bara åt skogen.



Kramis

2009-07-07 @ 23:14:35 | http://www.snowpeechairten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback